Fadeaway - Elhalványul

Sziasztok Unatkozó Utazók!

Most elhoztam nektek ezt a kritikát, de sajnos a blog írója azóta megszüntette az oldalát. Mindenesetre így nyaralás előtt (holnap kezdődik) ez lesz az utolsó bejegyzésem – nem mintha eddig sokat posztoltam volna az utóbbi időben.


Link [nem elérhető]
Kedves Fanni M.
Párszor már belefutottam a blogodba, ugyanis a designt a tehetséges Lia Searson készítette – és a blogján láttam –; a fejlécet viszont egy általam nem ismert hölgy. Mivel csak design kritikát kértél így a történetre nem fogok kitérni. Nagyon örülök, hogy oldalt ki van írva, hogy kik készítették a design egyes elemeit (design és fejléc), de talán érdemes lett volna a blogger-profiljukat linkelni.
Az első, amire kitérek az a fejléc, amit Vale Paradox készített. A fejléc hatalmas, amivel nem is lenne gond, mert a design ezt megköveteli, de kicsit üresnek hat. Habár a történetet nem ismerem így nem tudom például a fejlécen szereplő szimbólumoknak mi a szerepük, de mivel nem túlzsúfolt esztétikai és helykitöltés céljából vannak ott gondolom, mindnek köze van a történethez. Kicsit sajnálom, hogy angol címmel került a blog cím rá, de maga a kivitelezés nagyon tetszik. Igazán jól tükrözi az elhalványuló betűk – viszont a Fade felett és az away alatt látható „szemöldök csík” szerintem nem kellene oda. Nagyon tetszik, hogy a fegyver a virág közepéből jön elő, de nagyon-nagyon zavaró a fényes csík! A középen elhelyezett lány egész jó, csak a felső „szemöldök csík” kicsit belecsúszik a hölgy hajába.
A design Lia munkája, akinek tehetsége van ahhoz, hogy a leg kacifántosabb kéréseket is teljesítse (tapasztalat). Köztudott, hogy a sötét alapon levő fehér betűt nagyon nehéz olvasni egy idő után, azonban nálad nem fehér a betűszín így kellemes az olvasás. A bejegyzés sáv és az oldalsáv is egyedi – lekerekített felső szélek és duplaszegély – a színek mindenhol harmonizálnak. A modulsáv címe és a dátum a vékony, és szaggatott aláhúzással jól elkülöníti a tartalomtól. Az oldalon használt betűtípus – Great Vibes – szerintem szép és visszafogott, illeg a bloghoz. Viszont felhívnám figyelmed arra, hogy a betűtípus változott – az első, javított fejezetnél Times New Romant használtál, míg a másodiknál egész mást. Ide tartozik még az is, hogy a szövegeket – ahol kell – sorkizártra állítottad, ami így esztétikus és jó ránézni a blog felületére.
A Fejezetek menüpontra kattintva igencsak meglepődtem, ugyanis ott egyáltalán nem az a bejegyzés és oldalsáv van, ami a főoldalon – illetve első két megnyitásra még az előző design jelent meg, magam sem tudom hogyan csináltam. Egyszerű, egymás alatt felsorolt fejezetek hivatkozással. Én innen mondjuk levenném a hozzászólás lehetőségét.
A Szereplők menüpontnál nem lepődtem meg, hogy képes/gifes szövegdobozokkal találom szembe magam. Örülök, hogy nem változtattad meg a méreteket, hanem megmaradt az eredetiben – így nem történt gikszer, amiket esetleg nem vettél észre, mert annyira arra koncentráltál, hogy működik (tapasztalat). Esetleg a keret színét állíthattad volna a külső szegély színére, mert akkor az is harmonizál. Én innen is levenném a hozzászólás lehetőségét.
A Díjak menüpont elég egyszerű. Én ide mondjuk kategóriákat tettem volna – a díjak nevével – és aztán úgy linkeltem volna be őket egymást mellett. Esetleg képeket tettem volna be, de ez így olyan egyszerű, az olvasó lehet, hogy tudni szeretné milyen díj, vagy különböző-e a kettő, de ezt csak kattintással tudja meg.
Végül a Versenyek menüpontot néztem meg, ahol már képekkel találkoztam, de ilyen esetekben mindig vegyes érzéseim vannak. Nem a te hibád, hogy a képek nem ugyanolyan szélesek/magasak, de ez így nem túl esztétikus. Esetleg, ha tudod, tedd őket egymás mellé, így nem csak helyet spórolsz meg, de a képek közötti különbségeket is tompítod.

Összességében a blogod szépen össze van téve – bár a fejléced mindig elvakít –, és figyeltetek arra is, hogy a sötét háttérhez jobb lenne nem fehéret, hanem valami szürkés betűszínt választani. A blog összhatása kellemes és sem fehér betű, sem szivárványszínek nem vakítják el az olvasót. A fejléc első ránézésre furcsa, nem rossz, de kicsit zavaró a túl erős fény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése